Der er ingen varer i din indkøbskurv.

Handelsbetingelser

(Gældende fra 10. juni 2014)

AB Flexbox
Org.nr 556296-1291
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma, Sverige

info@flexbox.se
Etableringsår 2001

Aftale

Alle aftaler indgås på dansk. Aftaler med børn og unge under 18 år, kan alene indgås af forældre eller andre der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Flexboxpostkasser.dk opdateres løbende.

Bestilling

På flexboxpostkasser.dk kan du kun bestille varer via vores website. Alle priser er inkl. moms og forsendelse.

Sådan handler du hos os:

  • 1. Find den eller de postkasser du ønsker og læg dem i inkøbskurven.
  • 2. Læg de skilte du ønsker og læg dem i inkøbskurven. Prisen for skiltet vil automatisk blive tilbageført, når du klikker igennem til indkøbskurven.
  • 3. Klik på "Til Kassen"
  • 3. Indtast dine personlige oplysninger
  • 4. Vælg betalingsmåde
  • 5. Godkend vores Handelsbetingelser
  • 6. Klik på "Gennemfør ordre".

Betaling

  • DANKORT / VISA / MASTERCARD via DIBS som opfylder kravene for PCI DSS.
  • Afbestilling/Annullering

    En ordre kan afbestilles uden omkostninger for kunden, indtil det tidspunkt, hvor ordren effektueres. Effektuering sker ved oprettelse af forsendelsesdokumenterne. Afbestilling efter effektuering af ordren er ikke mulig. Hvis vi har effektueret din ordre, er du som kunde under alle omstændigheder forpligtet til at modtage forsendelsen. En afbestilling er ikke gyldig, før der er modtaget bekræftelse fra Flexbox.

    Levering

    Levering sker med Post Danmark og leveringstiden er 3-7 dage. Hvis køber mener, at leverancen bliver forsinket i en sådan grad, at køberen ikke længere ønsker levering af ordren, er det købers ansvar at foretage afbestilling i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser, inden ordren effektueres.

    Transportskader

    Vi opfordrer dig til at anmelde eventuelle transportskader inden for syv dage, så vi lettere kan henføre skaden til transporten og stille krav til transportøren. Derefter udfører vi hurtigst muligt en ny levering eller afhjælpe fejlen på anden vis. Naturligvis uden omkostninger for forbrugeren.

    Garantier

    Flexbox er meget velvillige ved vurderingen af en garantisag. Vi har altid personlige relationer til vores kunder, fordi vi ikke bruger distributører, der skal træffe beslutningen for os. Som standard gælder 3 års funktionsgaranti. Mere behøver du ikke. Materialer, farver, osv. giver postkassen fuld beskyttelse, så længe du har tænkt dig at bruge den.

    Garantierne gælder i de lande, hvor AB Flexbox har aktiviteter.

    Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

    Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

    • a) har modtaget din vare
    • b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
    • c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

    Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@flexboxpostkasser.dk eller ringe på tlf. 3121 1001 (mandag-fredag 10.00 til 15.00). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

    Returnering

    Den billigste måde er, at du kontakter os. Vi sender dig en returseddel som du kan bruge for at sende varerne retur. Omkostningerne bliver fratrukket det beløb, der skal tilbagebetales. Beløbet er i øjeblikket 150,00 DKK inklusive moms.

    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

    Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for postkasser, stolpe og postkasseanlæg. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500,00 DKK.

    Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

    AB Flexbox
    Ladugårdsvägen 1
    23435 Lomma, Sverige

    Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

    Varens stand, når du sender den retur

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

    Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

    For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

    Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

    Hvad skal jeg sende med tilbage?

    Du skal vedlægge en kopi af faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

    Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

    Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

    Når du handler på flexboxpostkasser.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

    Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Varen sendes til:

    AB Flexbox
    Ladugårdsvägen 1
    23435 Lomma, Sverige

    Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

    Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

    Den nemmeste måde er, at du kontakter os. Vi sender dig en returseddel som du kan bruge for at sende varerne retur. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

    Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Persondatapolitik

    Logstatistik

    Logstatistik bruges på flexboxpostkasser.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. På flexboxpostkasser.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

    Personlige oplysninger

    For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mail adresse

    Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos AB Flexbox og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

    Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

    Direktøren og kundeservice for AB Flexbox har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på flexboxpostkasser.dk er André Cedermarker. Kundeoplysninger transmitteres krypteret til flexboxpostkasser.dk, og opbevares krypteret sikkert i vores kundedatabase uden adgang for uvedkommende. Oplysninger afgivet til flexboxpostkasser.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos AB Flexbox har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til AB Flexbox via e-mail info@flexbox.se.

    Cookies

    En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugarens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer. Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren. Den anden type cookie kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website. På flexboxpostkasser.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

    Klageadgang

    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@flexbox.se. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

    Forbrugerklagenævnet
    Carl Jacobsens vej 35
    2500 Valby

    41 71 50 00 (Hverdage 9-16)
    kfst@kfst.dk
    www.kfst.dk

    I grænseoverskridende handel kan kunden henvende sig til EU's Online Dispute Resolution